Madah Pujangga

July 10, 2009

“Setiap perkara yang tidak dapat diselesaikan di dalam Dewan Rakyat perlu diadakan demonstrasi dan demonstrasi itu halal” – A.SAMAD SAID


Salam Ramadhan…

August 1, 2012

ALlahurobbi… sedar x sedar dah 3 bulan lebih rumah aku x bersentuh. Aduhhh penyakit ‘M’ yg dah lama bertapak ghupernyer makin membekam dalam jiwa aku nih. Punyala payah nk nyahkan. Trpaksa bertemu dukun santet barangkali. Erk… syirik bah…

AlhamduliLLah arinih aku gagahkan jua jari jemari ni meningkah papan kekunci. Moga apa yg trkeluar selari dengan idea difikiran, bukan emosi dihati naknya.

Umum maklum kita dh sambut Ramadhan. Perjalanan hampir pertengahan puasa dh pun. Ralit duk asyik ngan media sosial buku muka mnyebabkan perhubungan kita mnjadi semakin pantas. Dunia penulisan ditinggalkan hanya kepada pencinta tegar. Kebanyakan rakan taulan yg begitu bersemangat dengan dunia blog sedikit masa dahulu sudahpun mengundurkan diri tanpa meninggalkan pesan. Arus baru mendapatkan capaian maklumat lebih pantas lantas terus meninggalkan hobi yg sedikit lengah. Fitrah manusia…

So aku sebolehnya cuba mengembalikan keyakinan aku utk menulis diruang maya ni. Apa jua arus yg mendatang, insyaALlah akan aku tempuh dengan jayanya. Hua hua huaaaa

 

BERS✔H 3.0

April 30, 2012

Salam 2 all…

So what da hot story utk beberapa hari nih??? Of coz la derby game MU v/s MC bhai. Sapa yg leh menang Barclay Premiere Leauge dis season. Samada MU kekalkan utk kesekian kalinya ataupun jirannya yg bising tu. Haha…

Sebut pasai bising, lu orang ada dengar x pasai BERS✔H 3.0 bebaru ni. Ala yg kecoh kat Dataran Merdeka tu la. Kecoh la pepuak baju kunin tu. Orang nk berdating, nk pegang2 tangan, nk bergambo depan padang, nak bawak bohsia merempit suma nya x dapat pasai diorg dh konker tempat tu menjak Jumaat malam lagik. Abistu malam minggu nk buat apa?

Haha, antara dialog kepala sembab yg kekurangan oksigen dalam otak terhambur keluar.

Semalam cuti minggu. Cam biasa aku lepak santai. Pasai pemuda negeri ada muktamar. Aku x jadi apa2 kali ni. Mungkin diorg nampak aku cenderung bercakap nada Hasan Ali kot. X pasai agenda perjuangkan Raja Iskandar jadi topik hangat utk didebatkan smlm. Kah kah kah… aku cuba bergurau.

So mcm biasa bila sedap lepak mula mengelamun. Duk bayang kenkawan yg ingker berpesta di Dataran Merdeka. Bukan senang nk raya awai. Dan tu pulak, siap ada penanggah tunggu KL tu. Perghhh terbaikla abg polis. Aku salute kat Hishamsiah Aww yg kata kehadiran polis tu bertujuan utk menyambut dengan penuh sopan santun para peserta. Memang baguih punya layanan. Aku kasi A+++. Hangpa x caya??? Hangpa klik senirik la kat sini, sini, sini, sini dan sini. Besh bukan????

Justeru (ayat Pak Samad) aku mulala bayangkan alangkah baiknya kalau acara besar seperti ini diadakan setiap 6 bulan sekali? Bukanka meriah bagai? Ekonomi negara meningkat, pelabur seghonok. Pelancong lagik la. Cuba klik sini tengok pelancong yg hadir tu punyala happy dilayan dengan sangat baik. In da same time, kalaula apa yg aku bayangkan ini menjadi kenyatan, cuba bilang berapa banyak aliran tunai akan masuk ke kantung kewangan negara hasil dari aktiviti pelancongan ini??? Beribu2 lemon bukan?

Time ngah sedap mengelamun, masuk satu mesej ke dalam inbox HTC One X aku. Lolll mesej dar Celkom berkaitan Khidmat Masyarakat. Sms berbunyi ‘KEPADA SESIAPA YANG MENJUMPAI BUNGKUSAN BERBENTUK TELOQ 2 BIJI BERSERTA UNDERWEAR KEROKODAIL SILA SERAHKAN KEPADA KEMENTERIAN DALAM NEGERI KERANA IANYA KEPUNYAAN MENTERI HISHAMSIAHHH AWW YANG KECICIRAN SEMASA MELAWAT TAPAK PESTA DI DATARAN MERDEKA SEBENTAR TADI‘. Sungguh aku x bohong. Nak watpa bohong sms saheh cmni. Aku pi gatai balas balik mesej tu tanya kat Celkom. Aku tekan reply dan type ‘Hishamsiahh Aww tu ada teloq ka?‘ pastu aku reply ke 2888. Tetttt bunyi rejet. La credit x mencukupi. Hampehhhh

i

LEMBU…

April 9, 2012

Ni le bahana bila lembu diternak di kondo, kandang lembu abih kosong. Lengang senyap sunyi weh. Udah diguna bebudak buat projek yop. Bukan projek bela lembu, tp projek buat anak.

Tapi rasa bangsat sangat bila lembu sedap buat projek kat kondo nun, dengan ekonnye, dengan pak guardnya tetiba budak hanyor mana g buat projek kat tempat busuk hancing. Ater mana membuatnye, udah xde tempat. Duit x mandang. Kalau x caya, kome baca le berita bawah ni.

Beno le firman ALLAH dalam Quran tu, manusia nih bila mulianya lagi dasat dari malaikat tp bila hina, lagi bangsat dari haiwan.


Pekerja butik diperkosa teman lelaki di kandang lembu
2012/04/09

KUALA LUMPUR: Tindakan seorang pembantu butik pengantin menerima pelawaan teman lelakinya untuk membeli-belah di Nilai 3, Negeri Sembilan, mengundang padah apabila mangsa bukan saja dipaksa menghidu gam dan minum arak di kawasan kandang lembu, malah turut diperkosa dalam kejadian di Bangi, Selasa lalu. [BH Online]

Moookkkkkkk…

January 12, 2012

LEMBU HITAM!!!

January 10, 2012

Hangpa pernah dengar istilah di KAMBING HITAM???

Ataupun LEMBAGA HITAM???

Dan tentu juga yang paling popular dikalangan gadis melayu iaitu si AWANG HITAM???

Dan pastinya mutakhir ini hangpa akan terserempak dengan istilah LEMBU HITAM???

Maaf LEMBU HITAM belum digazetkan di dalam kamus dewan bahasa pustaka…

Jadi aku tujukan LEMBU HITAM itu kepada Dr Hasan Ali. Pasai pa??? Pasai dialah OMAK LEMBU MALAYSIA, si Shahrizat Jalil disenyapkan isunya. Lantaran ahli, penyokong dan juga simpatisan Pakatan Rakyat cukup seghonok membantai Dr. Hasan Ali ketika ini, dikhabarkan OMAK LEMBU MALAYSIA sedang galak bercanda bersama BAPAK LEMBUnya.

Dah keghap sangat isu besar nasional dispin dengan begitu baik oleh parti pemerintah sehinggakan kita akhirnya berjaya juga dilembukan oleh musuh kita.

Apa sangatlah kes Dr Hasan Ali itu kalau kita nak bandingkan dengan pelbagai kebejatan akhlak dan perilaku musuh wahid kita UMnuuuuuu tu.

So buat kenkawan suma, kembalikan fokus anda. Cukup2lah serangan trhadap batang tubuh bernama Dr. Hasan Ali. Busuk mana pun dia sekarang ini, sekurang2nya dia pernah berjasa kepada Parti Islam SeMalaysia. Oghang tetua kata api jgn dipasangkan dgn api. Cari la ayaq sebagai pasangan dia. InsyaALlah akan sejuk akhirnya api tersebut. WALlahua’lam

Sekupang dua boleh laaaa…

December 31, 2011

Kecoh sesangat dua tiga hari nih dengan isu panas politik Perak ni. Hal nasional aku malah nk amik port sangat. Pasai dh ada kenkawan tlg tembak. So aku tlg la kalihkan kepada isu local jek.

So apa yg hot kt Perak? Tentu pasai kes Nga Kor Ming yang menggelar Zambery dengan gelaran ‘Hitam Metallic’ sekaler kulitnya itu. Haha, gurauan gitu pun pencacai Zambery leh amik port???

Naper Zambery x melarang kerajaan negeri menggunakan kenderaan atau apa jua barang berwarna  hitam metallic seandainya betui dia terasa dengan gurauan Nga Kor Ming tu? Kan aku dh cakap, saja nk kalih isu ja. Bukan org x tau dia ngah bercakar ngan Midah pasai calon. Ditambah pulak si Husni Tambun tu pun dengaq cita dh beriya nk ditabalkan MB in Waiting. Hangpa bayang nak rasmi tiang lampu pun level Menteri bangang macam dia kene turun? Aku ingat Midah je buat keje bodoh rasmi benda2 kemudahan yg mmg patut memana kerajaan sediakan pada rakyat dia.

Yang tu aku cool lagik. Ni smpai berimpun nk luahkan kemarahan yg amat pasai Nga Kor Ming hina gelaran negeri Perak, Darul Ridzuan jadi Darul Kartun. Yang tu aku pn stuju jgn main, tp cuba hangpa pikir lojik skali lagi, klu bukan diorang yg mulakan dulu xkan ada yg sampai sanggup nk hina gelaran negeri tu. Dah hangpa berani rampas negeri ni cara pondan, hangpa terima la balasannya.

Sumpah aku cakap hangpa, punyala kebuloq pepuak yg berhimpun kat depan pjbt DAP tu. Dah mcm x makan setahun. Dah puas mentekedarah, boleh main blah cmtu jek. Padanla hati tu hitam metallic. Makan makanan haram. Mcm gampang. Nk tnjuk samseng pn, bayaqla makan tu. Xkan la sampai g kudakan SB bayaq hangpa nya makan. Kalau mcm tu aku rasa bukan DAP yg kuda kan PAS @ PKR, tp pepuak UMporno ni yg kuda kan SB suh dia bayaq makan. X caya hangpa g kedai tmpt depa berimpun tu tanya tokey kedai dia. Sial la hangpa.

Cuma yang aku pelik, apa kene mengena SB tu sampai sanggup pi bayaq duit mentekedarah pepuak ni? Ka SB ni mastermind segala kekecohan yg trcetus kebelakangan ni? Pasai apa aku kata SB yg jadik mastermind, cuba hangpa pikiaq sket guna kepala otak, klu xda kena mngena gila apa pi sanggup tlg jadik pak sanggup bayaqkan makan org yg xda kene mngena ngan dia???

Lastly aku nak tanya kat mamat tua kt lepak minum teh tarik bungkuih bawah bangunan DAP itu hari, apa Ling Liong Sik dah buat kat kabinet UMporno diketuai Mahathir dan Pak Lah satu masa dulu??? Bukan Mahathir ngan Pak Lah, presiden UMporno tu sudah kene kencing ngan mamat tu ka? Skali ngan Najib pun dia kencin. Wakaka, punya hebat tara tu punya Melayu pun suda kene kencin sama ini olang??? So lu mmg sochai la mamat sekupang

Kecoh… SPR KENE LUDAH!!!

December 29, 2011

3.7 juta rakyat belum daftar

KUALA LUMPUR 1 Dis. – Mana-mana pihak yang ‘sibuk’ membuat pelbagai cadangan bagi membolehkan pengundi luar negara menunaikan tanggungjawab mereka tanpa perlu pulang ke tanah air sepatutnya menumpukan usaha untuk mendaftarkan kira-kira 3.7 juta rakyat negara ini yang masih belum berbuat demikian.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, ini kerana rakyat Malaysia yang menetap di luar negara hanya berjumlah 25,000 orang mengikut rekod yang dikeluarkan Wisma Putra – Utusan Meloya

Malas aku nak komen pasai SPR ni. Tp pasai ianya membabitkan aku, nk xnk trpaksa jugak aku nulih.

SPR ni kalau hangpa perati tengok makin hari makin bodo (nada Ust Azhar Idrus). Bukan makin ceghdik. Kalau hangpa nk tau pasai masalah berjuta pemilih tu x berdaftar pasai pa???

Sebelum ni punya la senang nak daftar pemilih baru. Aku antara yg trlibat menjadi Penolong Pendaftar Sementara (PPS) SPR bagi parti politik sebelum disambung tauliah dan ditukar nama menjadi Penolong Pendaftar Pemilih (PPP) mulai 2011. Apa yg aku tengok dan alami sendiri, puak SPR ni mmg xdak niat pun nk daftarkan pemilih baru nih. Hangpa kene cong je laa. Piiiirah mabuk…

Pada sapa2 yg pernah jadi PPS @ PPP, hangpa tau la. Punyala jenuh round keliling kampung cari pemilih, kekadang turun pagi sampai ke petang, yg dpt daftar sorang dua je. Dah la tu, bila isi borang antaq kene rejet. Alasan depa, alamat x lengkap la. Kalau takat nama atau no k.p salah tu ok la jugak, tp pasai alamat salah pn kene rerjet? Chitt… dah perabih duit minyak, last2 xdpt apa. Usahkan habuk, debu pn ilek. Xkan la SPR x leh bertolak ansur pasai alamat nih. Bukan yg dok daftar tu tau pn pemilih tu ada dua alamat berasingan. Yang salah JPN la pasai ada buat cip2 pastu benarkan lak tukaq2 alamat dlm cip tu. Apa kes???

Ok yg ni 1 hal jugak. Awal Nov. 2011 lepas SPR dh letak syarat baru. Kene ada salinan IC pada sapa2 PPP yg nk daftar pemilih baru bagi mengelakkan pemilih yg didaftarkan adalah dengan izin pemilih tersebut. Hahhh tu pa dia?? Syarat nk kasi daftar ka syarat x mau kasi daftar??? Mana ada peniaga pasar malam jual @ bukak kedai mesin potostat? Gila mana orang buat camtu???

Dah pulak depa kata guna henpon amik gambar ic pn bulih. Tara mana org ada henpon canggih cenggitu? Sapa nk buat keja lagu tu ngah2 org ramai tu? Nk panjat rumah??? Kalau takat bayaq RM1 utk 1 nama x payah la. Ada cadang RM3, tp ada lak MP BN yg mangkok ayun kata buang duit negara. Yg beli skru sampai beribu RM seketui tu x pa. X buang duit. Yg bela lembu kt kondo tu x pa, x buang duit. Mcm sial aku ckp hangpa…

Dah tu bila kita dh daftar, ada ka patot pak ngan mak budak tu dh stuju nak daftarkan anak dia jadi pemilih berdaftar supaya leh pangkah Pakatan Rakyat msa PRU 13 nnt, kalih2 kuaq surat dr SPR kata anak dia bantah pasai daftaq nama dia tanpa persetujuan dia? Aduhhh… hangpa pikiaq sat?

Bukanka mendaftar diri jadi pemilih berdaftar satu kewajipan dan tuntutan undang2, last2 SPR boleh g ‘warning’ kat PPP tu pasai daftar pemilih tanpa kerelaan dia? Awat x sound kat budak tu yg xnk nama dia didaftarkan jadi pemilih tu? Bukanka patutnya budak tu boleh kene tindakan undang2 pasai menganggu perlaksanaan undang2? Ini yang kene PPP. X ka gila punya keja. Chroi betoi.

Korang leh pikiaq senirik la, kalau benaq la SPR ni serius sangat nk kasi 3.7 juta pemilih tu berdaftar jadi pengundi PRU13 nnt, pasai pa depa tu x stuju ngan sistem pendaftaran pemilih automatik yg pernah dicadangkan oleh kedua-dua belah pihak dalam Dewan Rakyat, samada pro BN mahupun pro PR sebelum ni??? Cukup umoq 21 ja dalam sistem database Jabatan Pendaftaran Negara, terus ja daftarkan nama diorg tu. X ke selesai masalah. Ini x,buat pelbagai undang2 suh kasi susah daftar. Bodoh piang punya SPR.

Sebenaqnya apa yang aku nampak, ni suma helah SPR nk kasitau kat puak2 pembangkang, klu hangpa kalah teruk sampai trterap nnt jgn salahkan BN pasainya 3.7 juta pemilih baru yg berdaftar dah pangkah BN. Dan aku kompom 3.7 juta tu dh mmg didaftarkan pn tp atas batang tubuh Bangla, Myanmar, Vietnam, Tanah Besar Cina mahupun Awang Hitam yg depa dok kecoh buat operasi pembersihan la ni. Cuma nya muka selain dari muka mcm org Malaysia ni, depa pi letak la kt kawasan Orang Asal ka, kem askar ka. Sapa yg duk tau???

Haha, tu la hangpa. Manjang kene kencing je. Hangpa depa leh tipu la, tp aku jangan. Keturunan Pang5 Ludah ni. Haha

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.