Kenapa Imam Pilih Nizar?

March 31, 2009

Soalan : KENAPA IMAM PILIH NIZAR JADIK IMAM DAN BUKANNYA ZAMBRY???

i

Jawapannya : kalau Imam tu bagi kat Zambry jadik Imam, pasti Muhyiddin akan marah dan terasa hati. Dia kan lebih tinggi jawatannya dari Zambry yang hanya menjadi MB Rampasan Kuasa. Tapi bila Imam tu nak bagi Muhyiddin jadik Imam, dah tentu si Zambry tu mufaraqah (berpisah dari imam) lak coz dia dah tau Muhyiddin ni x brapa leh nk baca betoi. So nak jaga air muka kedua-dua pimpinan BN tu, maka sang imam bagila Nizar jadi imam.

Slesai masalah…

i

3 Responses to “Kenapa Imam Pilih Nizar?”


  1. Apala punya analogi. Jangan underate orangla. Masalah orang PAS ni ialah apabila menganggap diri mereka lebih baik, lebih pandai, lebih warak dari orang lain.
    Ada peristiwa bila orang PAS dan UMNO bermuzakarah dulu, bila masuk waktu solat Nasarudin cepat-cepat ke depan untuk jadi imam seolah-olah tak ada orang UMNO yang layak.
    Jangan macam tu. Riak, ujub takabur jakatullah, atau lebih senang jaket Allah, pakaian Allah. Kalau orang pakai pakaian yang kita suka tanpa izin kita pun marah.
    Jadi kalau parti agama tu, pakailah agama untuk mecerminkan kemurnian agama bukan untuk didagang dan mencerca orang.

  2. naz Says:

    bila seseorang itu ada ilmu dan kemampuan untuk mengimamkan maka biarlah dia mengimamkan. Nak bising-bising buat apa. Dah Nizar jadi imam,….ikut ajelah…. batal ke sembahyang orang lain….. tapi yang bising tu siapa??????????? dan bila orang beri respon…. suruh muzakarah……. masa bila UMNO pandai bermuzakarah??????? Pemilihan yang lepas pun belum tahu hujung pangkalnya kerana dah ada isu rasuah…..oppsss silap rasuah politik……. Nampaknya subjek sivik kenegaraan dan moral perlu diperbetul baliklah istilah-istilah rasuah ni…..

  3. MUS Says:

    AKU RASA MIKE YANG KATA MAHYUDIN TAK LAYAK JADI iMAM TU, TAK BANYAK MEMBACA… MAHYUDIN TU ANAK TOK GURU, SEDAP SUARANYA DAN KENA TAJWIDNYA.


Leave a comment